סידור הכתב / המלל
מכיוון שמדובר בהרבה טקסט, לא צריך להעמיס – עיצוב נקי, מעודן ומסודר ייטיב עם כמות הטקסט.
הכתב צריך להיות גדול וקריא , רוב המסעדות משקיעות בתאורה הנותנת אווירה, אך אם הכתב קטן והמקום חשוך הלקוח יתאמץ לקרוא את השורות הקטנות עד שיאבד עניין…
רובנו רגילים לדף A4 , ולכן זהו הגודל המומלץ. העין התרגלה לגודל הנ"ל בשנים האחרונות שהרי כל הניירת שעוברת דרכנו יוצאת מהמדפסת ולכן לגודל העמוד ישנה חשיבות רבה.
ניקיון התפריט
התפריט עובר מאות ידיים וכל אחד משאיר בואת חותמו…
תפריטים ללא אוגדן כגון תפריטי למינציה מעבר להיותם פשוטים ולא מושקעים נוטים להיראות אחרי שבוע מאוד לא אסתטיים. אוגדן עור/דמוי עור שומר על התפריט והלקוח לא ממהר להתעלל בו (נתפס כחלק מרכוש המסעדה ) ניתן לנקותו עם מטלית לחה והוא נראה חדש לפחות לשנתיים שלוש.
התאמת הכיסוי / אוגדן לתפריט עצמו
החלוקה היא בדרך כלל לשני סוגים: תפריט ספר ותפריט שקוף.
תפריט ספר: משדר מראה אלגנטי, מתאים בעיקר למסעדות המציעות מנות ראשונות ועיקריות. כמות הכיסים נתפרת על פי הצורך.
תפריט שקוף עם כיסים: משדר מראה קליל יותר, מתאים לבתי קפה, מסעדות חלביות ולמסעדות המציעות מגוון רחב של מנות. ישנם אוגדנים שקופים עם 2 דפים, 4 דפים ועוד…
תפריט שקוף בודד: מסעדות המעוניינות לפצל את התפריט ולתת ללקוח רק את המנות הרלוונטיות באותה השעה/היום. לדוגמא- תפריט לארוחת בוקר, תפריט לעסקיות ולקינוחים.
אנו מחזיקים תפריטים בודדים ושקופים משני הצדדים בגדלים משתנים: A4, A3 ומאורך.
תפריט קינוחים- אחרי שהסועדים אכלו, בא להם משהו מתוק (קטן , לא משמין…) תגישו להם תפריט נפרד לקינוחים, לא שוב את כל הספר שמצוינות בו שוב כל המנות (זה מעייף, מזכיר להם את כל מה שהם כבר אכלו ולרוב גורם לחרטה ומונע הנעה לפעולה)
לכן יצרנו תפריט שקוף בודד מאורך קליל ונעים שיעזור ללקוח לבחור כל מנה בה הוא חושק.
פינות מתכת לתפריט
פינות המתכת שומרות על קצוות האוגדן, שהרי הדבר הראשון המתבלה באוגדן הן שפשוף הפינות והבלאי לא ממש מוסיף למראה.
צבע האוגדן
ניתן להתאים את צבע האוגדן לצבע הריהוט ושאר פריטי המסעדה וללכת על הכיוון הקלאסי עם אוגדן שחור או חום.
אופציה נוספת היא לשבור ולהוסיף צבע שונה ובולט ע"י אוגדנים צבעוניים הפזורים בין השולחנות, כמו אוגדן בצבע חרדל , כחול , בורדו ועוד…
פתיחה אנגלית / פתיחה עברית
כל האוגדנים מתאימים לפתיחה עברית ולפתיחה אנגלית (חשיבה שהושקעה בזמן הייצור),
ניתן לעזור למלצרית ולהגיש לתייר היקר את התפריט באנגלית וזאת נעשה בהפרדה:
בתפריט ספר – ניתן להטביע את הלוגו חלק בצד ימין של האוגדן וחלק מהכמות בצד שמאל של האוגדן, או שניתן לרכוש את אותו האוגדן לכל שפה את הצבע שלה.
באוגדן שקוף – שגם הוא ניתן לשימוש משני הצדדים, ניתן להכניס את דף השער פעם אחת בצד שמאל ופעם אחת בצד ימין.
תפריט יין
בואו ניתן לו את הכבוד, חברות היין משקיעות רבות בדרכים לבדל את תפריט היין משאר המנות המוצגות בתפריט. היין הוא ריווחי ומשמח לבב אנוש. ברצוננו למכור לכל שולחן לפחות בקבוק אחד. מומלץ שהתפריט לא יכיל יותר משני עמודים, אלא אם כן מדובר במסעדה בעלת תחום התמחות ביינות. עומס יינות גורם ללקוח לאבד עניין וללכת רק על המוכר לו.
ניתן לחלק את התפריט ליינות לבנים בצד אחד ואדומים בעמוד השני או חלוקה לפי יצרנים .
תפריט ספר עם פינות PU הוא האלגנטי והקלאסי מכולם ומותאם לתפריט יין, הדפים חשופים בתוך האוגדן ומשדרים יוקרה.
לוגו המסעדה
אחרי שהשקענו במיתוג המקום, השאיפה הינה שהוא יישאר חקוק בזיכרונו של הלקוח ולכן אנו צריכים לחזק אותו. מיתוג על גבי התפריט ניתן לבצע אצלנו בקלות רבה:
בתפריט ספר – ניתן לבצע הטבעה עיוורת (לוגו שקוע בצבע האוגדן) או הטבעה בצבע כסף וזהב. בתפריט שקוף – הגרפיקאי יוצר חזית מיוחדת לתפריט שבו מופיע הלוגו עם רקע המתאים לכל שאר העיצוב.